RT51

RT51

tiistai 19. tammikuuta 2016

Moottorin kasaus jatkuu

Varastoistani löytyi uusi alkuperäinen nokkapyörä, se siis seuraavaksi kiinni nokka-akseliin. Uuden nokka-akselinkin olin hankkinut, mutta se oli 2R moottoriin ja vaikka nosto olikin sama, nokkien profiili oli siinä kuitenkin silmin nähden loivempi kuin 4R:n omassa. Ja  lisäksi uusi akseli oli uudemmasta moottoriversiosta jossa sytytysjärjestyskin oli vaihtunut. Vanha 4R nokka oli hyväkuntoinen, joten katsoin sen paremmaksi vaihtoehdoksi etenkin kun uusia nostajiakaan ei ollut käytettävissä. Myös vanhat nokka-akselin laakerit olivat hyväkuntoiset.

Samaten öljypumppu osoittautui välyksiltään korjaamokirjan speksien mukaiseksi ja se löysi purkamisen, puhdistuksen, mittauksien ja kasauksen jälkeen tiensä takaisin lohkoon.




Seuraavaksi kiinnitin lohkoon lasikuulapuhalletun jakopäänkopan, kampiakselin hihnapyörän ja uuden vesipumpun


Sitten olikin vuorossa öljypohjan jälkeen sylinterinkansi, nostajat ja työntötangot sekä keinuvipuakseli. Tämähän alkaa jo näyttämään moottorilta!



Kyprokselta eBayn välityksellä aikoinaan löytynyt 4R tiivistesarja.



4R nostajat, erilaiset kuin 2R -moottorissa.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti