RT51

RT51

sunnuntai 3. tammikuuta 2016

Uusi vuosi, uusi vauhti?

Vierähtipä taas useampikin kuukausi niin ettei Coronan pariin tuntunut ehtivän millään. Vuoden nyt vaihtuessa tulikin sitten 2016 ensimmäinen viikonloppu vietettyä tallilla, näinköhän tässä nyt saisi uuden vaihteen silmään ja projektiin huomattavasti enemmän vauhtia? Syytä ainakin olisi...

Syyskuussa jäin etu-akseliston kasaamisessa siihen vaiheeseen, että jarrusatulat vielä puuttuivat. Siispä niiden kimppuun! Osat pöydälle ja korjaamokirja esiin, uudet tiivisteet paikoilleen, männät satuloihin ja satulat kiinni akselistoon. Alkuperäiset jarrupalatkin löytyivät tutusta osalähteestä Hämeenkyrön suunnalta.









Seuraavaksi projektin työvaiheeksi päätin valita moottorin kasaamisen. Ensimmäiseksi tietysti alakertaan "liikkuvat" sisään. Jo aiemmin valmiiksi pestyt osat pahvilaatikkojen ja muovien kätköistä esiin ja työ alkuun asentamalla mäntiin uudet männänrenkaat ja kiertokankiin laakerit. Seuraavaksi kampiakseli esiin ja sen etupäähän uusi jakopään ratas ja taakse silmälaakeri. Tiivistesarjasta kaivelin esiin kampiakselin takapään "tiivistemakkarat" (rumempaa, paremmin tunnettua nimeä en tässä nyt käytä) ja niiden paikoilleen laiton jälkeen olikin akseli valmis laitettavaksi lohkoon, kuten myös kiertokanget mäntineen.





Harvinaiset 9R twin camin laakerit :-) Samat kuin 4R -moottorissa.








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti