Purkamisen yhteydessä selvisi, että moottori on joskus porattu 0,50mm ylikokoon Toyotan alkuperäismäntiä käyttäen. Kampiakseli oli std-koossa, laakerit eivät olleet tehtaan alkuperäiset. Sylinterit ja kampiakselin kaulat vaikuttivat hyväkuntoisilta joten niiltä osin vältytään koneistuksilta. Venttiilityöt täytyy toki tehdä, oikaista tasot ja kasauksen yhteydessä uusia männän renkaat, laakerit ja jakopään osat.
Tässä blogissa käsitellään erästä entisöintiprojektia, sen vaiheita ja etenemistä. Kohteena on Toyota Corona Coupe 1600S vuosimallia 1967, lempinimeltään "White Lily". Kirjoittaja on lappeenrantalainen pitkän linjan Toyota-harrastaja.
RT51

lauantai 29. marraskuuta 2014
Moottorin purkaminen
Tämän päivän ohjelmassa oli Coronan 4R -moottorin purkaminen osiin. Työ alkoi vauhtipyörän irroituksella jonka jälkeen moottori nostettiin pukkiin.
Purkamisen yhteydessä selvisi, että moottori on joskus porattu 0,50mm ylikokoon Toyotan alkuperäismäntiä käyttäen. Kampiakseli oli std-koossa, laakerit eivät olleet tehtaan alkuperäiset. Sylinterit ja kampiakselin kaulat vaikuttivat hyväkuntoisilta joten niiltä osin vältytään koneistuksilta. Venttiilityöt täytyy toki tehdä, oikaista tasot ja kasauksen yhteydessä uusia männän renkaat, laakerit ja jakopään osat.
Purkamisen yhteydessä selvisi, että moottori on joskus porattu 0,50mm ylikokoon Toyotan alkuperäismäntiä käyttäen. Kampiakseli oli std-koossa, laakerit eivät olleet tehtaan alkuperäiset. Sylinterit ja kampiakselin kaulat vaikuttivat hyväkuntoisilta joten niiltä osin vältytään koneistuksilta. Venttiilityöt täytyy toki tehdä, oikaista tasot ja kasauksen yhteydessä uusia männän renkaat, laakerit ja jakopään osat.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti