Hitaasti mutta varmasti - vähin mutta määrätietoisin askelin - on Corona Coupe -projektini edennyt myös menneen talven aikana. Blogin päivitykset ovat jääneet tekemättä, laitetaanpa nyt kuitenkin kuvamateriaalia talven puuhasteluista.
Lokakuisen tekniikan asennuksen jälkeen seuraava työvaihe oli asennella konehuoneeseen sinne kuuluvat letkut, vaijerit ja hanat.
![]() |
Lämmityslaitteen hana paikoillaan. |
![]() | ||
NOS bypass -letku löytyi Australiasta asti. |
Seuraavaksi hieman töitä alustan puolella.
![]() |
Suojamuovi jarru- ja bensalinjoille sekä johtosarjalle. |
![]() |
Putken veto kytkimen työsylinterille. |
Ennen jäähdyttimen asennusta täytyi vielä maalata etupelteihin mattamustaa maskin taakse, kuten tehtaallakin on aikoinaan tehty.
Sitten olikin jo siirrytty vuoden 2025 puolelle ja sen ensimmäisenä työvaiheena oli leikkailla lattiamattojen alle äänieristemateriaalit alkuperäisten mallien mukaisesti.
Tuuli- ja takalasin koristelistojen kanssa olikin ongelma edessä. Tehtaan korjausmanuaalia uskoen lasit oli jo asennettu - ilman listoja. Tehtaan ohjeistuksen mukaan listat tuli asentaa jälkikäteen, mutta tämä osoittautuikin sangen mahdottomaksi tehtäväksi. Listojen ura uusissa tiivisteissä oli tosi tiukka ja apuvälinettä käyttäen listojen vänkääminen paikoilleen oli todella vaikeaa ja oheisvaurioiden aiheuttaminen maalipintaan hyvin todennäköistä.
Asiaa useilta eri tahoilta selvitettyäni päädyin ratkaisuun jossa katsoin välttämättömäksi irroittaa jo asennetut lasit ja kiinnittää koristelistat tiivisteisiin valmiiksi ennen lasien asennusta takaisin koriin. Näin tallikaverin avustuksella toimittiin ja onneksi operaatio sujui ilman oheisvaurioita. Nyt listat olivat paikoillaan ja istuvat etenkin takalasin osalta melko täydellisesti. Tuulilasin kulmien istuvuus voisi olla parempikin, johtunee osaltaan uustuotantotiivisteen muodosta ja osaltaan alkuperäistä karkaistua tuulilasia paksummasta laminoidusta lasista.
Jossain välissä oli vuorossa taas hieman maalaushommia, tällä kertaa maski ja ajovalojen kehykset.
Sisustan pariin seuraavaksi. Takaosasta olikin jo hieman aloiteltu sovittelua, sitten lattiamattojen pariin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti